Tilbake

Vet dere tilfeldigvis hvor jeg kan finne brølet mitt?

Den lille løven Noah er fortvilet. Han har et stort, lite problem. Han kan nemlig ikke brøle! Hver gang han prøver å brøle kommer bare et lite… ja, nettopp: ”noaa…” Noa vil finne brølet sitt og begir seg ut på leting i jungelen. Han dumper oppi mange situasjoner og møter mange hjelpsomme (og noen mindre hjelpsomme) dyr og mennesker. Hvor Noa til slutt finner brølet sitt, røper vi ikke her, men det var nok ikke så langt unna som han trodde. Elisabeth Fossan Historien om Noa er basert på en fortelling av Hilda Carson. I forestillingen blir barna kjent med musikerne Elisabeth og Wenche og deres instrumenter, obo og trombone. Barna vil også få høre afrikanske instrumenter som Mbira og djembe.

Lærerveiledning

Øv gjerne på de vedlagte sangene, se vedlegg

Om utøvere og produsenter

  • Arrangert av: Trøndelag
  • Kunstnere/grupper: Elisabeth Fossan, Wenche Helbæk
  • Produsent: Trøndelag fylkeskommune v/Kristin Løseth Waade
  • Idé/opplegg: Konseptet er utviklet av utøverne. Regi assistanse Ane Aass



Om kunstner / utøver / gruppe

Elisabeth Fossan Elisabeth er utdannet trombonist ved Musikkonservatoriet i Trondheim NTNU. Hun er klassisk utdannet men jobber pr. i dag mest innen rytmisk og improvisatorisk musikk. Elisabeth er siden 1991 vært ansatt som trombonist i Fylkesmusikerne i Trøndelag der hun spiller fast med bandet Quintus. Hun jobber også i tillegg som frilanstrombonist, dirigent, instruktør og har flere oppdrag som dommer og kursleder i regi av bl.a Norges Musikkorpsforbund.

Wenche Helbæk Wenche er utdannet oboist og obopedagog ved Østlandets Musikkonservatorium og Norges musikkhøgskole. Har vært ansatt som oboist i Det Norske Blåseensemble og har siden 2007 vært oboist i Luftforsvarets Musikkorps. Underviser obo-elever ved Trondheim Kulturskole og Heimdal vgs. Er administrativ koordinator for talentutviklings - programmet Unge Musikere ved NTNU. Wenche er aktiv som instruktør og frilansmusiker og har blant annet turnert for Kulturtanken både i grunnskoler og barnehager

Publikumskommentarer